vrijdag 30 december 2011

And how was your Christmas??

Zo de drukke kerstdagen zijn weer voorbij. Weer een ruime week vol belevenissen en ervaringen die mij straks maken tot pittige kleine Corgi. vorige week dinsdag kreeg ik dus mijn 2e prikje, mijn baasjes hadden extra even gewacht zodat ik een beetje kon wennen voordat ze me lieten lek prikken.

Gelukkig viel het bezoek aan de dierenarts me reuzen mee, het was een erg lieve dame. Het vrouwtje was met me mee en het was ook haar eerste keer bij deze dierenarts. Ze waren namelijk om verschillende redenen al op zoek naar een andere DA. Eerst kreeg ik een klein prikje (de 2e enting) toen een hele grote prik (de chip) en toen moest ik toch wel even jammeren hoor, die was echt groot en deed zeer. En omdat ze er goed bij moesten hadden ze ook een klein stukje van mijn vachtje weg geschoren :( Maar ik was een grote brave pup en was er met behulp van wat koekjes ook zo weer overheen. toen kreeg ik een druppel in mijn neus (kennelhoest enting) en klaar was ik weer. Ik kreeg nog een puppy pakketje met voer mee en tabletjes tegen de wormpjes en we mochten weer naar huis!


Met de kerst zijn we naar mijn pleeg opa en oma Middelhuis in Haaksbergen geweest. Dat was een best wel lange rit in de auto, maar het vrouwtje had een leuk zacht bedje bij haar voeten gemaakt en Okami had zelfs de hele kofferbak voor zichzelf. De achterbank lag voornamelijk vol met spulletjes voor mij en Okami en 2 tasjes met spullen van de baasjes. Na bijna 3 uur rijden waren we dan op de plaats van bestemming en hebben we daar een paar daagjes gelogeerd. Ze hebben daar een grote tuin waar we lekker in mochten spelen en we zijn nog gezellig het dorp in geweest waar ik weer veel knuffels van iedereen kreeg.

Nu zijn we al weer een paar dagen thuis en vermaken we ons daar ook prima, het vrouwtje is bijna alle dagen thuis want ze heeft vakantie, dus dat is extra leuk voor ons. Maar af en toe zitten Okami en ik wel apart want anders kom ik niet meer aan slapen toe en ook Okami moet af en toe nog eens rusten.


Vandaag heb ik mijn nieuwe mandje gekregen, eentje helemaal voor mij alleen. Nu wilde Okami die volgens mij ook wel hebben want hij ging er meteen met 4 poten instaan. Maar zeg nu zelf die is toch niet groot genoeg voor hem?? Jammer genoeg had het vrouwtje op dat moment net ff geen foto toestel bij de hand, want het was wel een grappig gezicht. In het begin ging ik nog wel in Okami's mand liggen, maar nu lig ik lekker in mijn eigen mandje.

Morgen is het Oud en Nieuw de baasjes zijn heel benieuwd hoe we daar op gaan reageren! Hopelijk valt het allemaal mee hier in gulpen, dan gaan de baasjes volgend jaar misschien weer ergens feesten. Maar voor nu vieren we het lekker thuis met een hapje en een drankje!

Voor nu wil ik afsluiten met iedereen een hele goede Jaarwisseling te wensen en tot volgend jaar!!!



Pootje Yuna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten